close

The Dreame

 

Or scorne or pity on me take,

I must the true redemption make,

I am undone tonight.

Love, in a subtle dreame disguised,

Hath(Have) both my heart and me surprised,

Whom never yet he durst(dare) attempt awake

Nor will he tell me for whose sake

He did me the delight or spight,

But leaves me to inquire

In all my wild desire

Of sleep again, who was his aid,

And sleep so guiltie and afraid

And since he dares not come within my sight.

 

Ben Jonson

 

 

 

 

隨你笑  隨你憐

我總得有個真正的贖報

今夜我解除心防

愛情如花如霧在夢中(愛含蓄的隱藏在夢中)

驚了我身與我心

他從來不敢喚醒(我)

也不說是為了誰(我愛上了誰)

讓我喜悅讓我悲

使我尋尋覓覓(讓我祈求)

滿懷恣狂的欲望

覓回睡眠,有助姻緣(睡眠是他的幫兇)

卻睡得如此忐忑不安(夢中充滿了愧疚及恐懼)

因為他不敢走到我眼前。

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    k390039 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()